The Interactive Pasts 2 Conference
What can games teach us about the past? In what ways can video games be treated as cultural heritage? What do video games have to offer for historical and archaeological research?
Datum: 8 oktober 2018 t/m 10 oktober 2018
Locatie: Instituut voor Beeld & Geluid - Hilversum
Wat kunnen video games ons leren over het verleden? Op welke manier kunnen video games worden gezien als cultureel erfgoed? Wat bieden video games voor mogelijkheden voor historisch en archeologisch onderzoek? Deze en andere vragen zullen behandeld worden op The Interactive Pasts 2 Conference.
De VALUE Foundation en het Instituut voor Beeld & Geluid organiseren op 8, 9, en 10 oktober deze conferentie in Hilversum. Deze conferentie brengt onderzoekers, game ontwikkelaars, studenten, docenten, en artiesten samen om te discussiëren over wat videogames kunnen bieden aan de (geestes)wetenschappen en vice versa. Het programma is gevarieerd, de sprekers behandelen uiteenlopende onderwerpen, bijvoorbeeld hoe videogames de interesse in geschiedenis kunnen verhogen, hoe ze bestudeerd kunnen worden, en hoe deze games kunnen worden gebruikt om inclusiviteit en decolonisatie bespreekbaar te maken.
De eerste Interactive Pasts Conference werd in april 2016 aan de Universiteit Leiden gehouden. Het was een groot succes met sprekers van over de hele wereld. Het resulteerde in de publicatie van het (gratis) Interactive Past Book. Dit boek geeft een goed overzicht over de uiteenlopende onderwerpen en interpretaties van de combinatie van videogames en (geestes)wetenschappen. Zeker het lezen waard!
Aanmelden
Hier staat ook het programma en meer informatie over de conferentie.
Vragen?
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met Bram van den Hout.
PS: Het delen van deze aankondiging onder geïnteresseerden wordt op prijs gesteld!