Jobs

Om ons communicatieteam te versterken zijn we op zoek naar een collega die via online media, op een creatieve manier, onze events, collecties en onderzoeksresultaten onder de aandacht weet te brengen van een breed publiek. We zoeken een teamspeler die zelfstandig kan werken en proactief is. Daarbij sta je stevig in je schoenen en ben je in staat draagvlak te creëren voor je ideeën. Je voelt je thuis in een academische omgeving en kunt buiten de gebaande paden denken.

Online Content Specialist
(voor 1,0 fte)

Over de functie

Je bent samen met de zes collega’s van het communicatieteam verantwoordelijk voor de externe profilering van het KNAW Humanities Cluster als geheel en de drie instituten afzonderlijk.

Als online-content-specialist ben je een kei in het creëren van content en weet jij hoe je online media kan en moet inzetten. Je bent in staat te prioriteren, snel te schakelen en kritisch mee te denken in complexe vraagstukken. Je maakt uitingen in allerlei vormen die geschikt zijn voor diverse doelgroepen. Je schrijft zelf aantrekkelijke, toegankelijke, teksten op basis van de input die je aangeleverd krijgt of zelf verzamelt. Kortom: je weet hoe je inhoud vertaalt naar een breder publiek. Goede planning is voor jou vanzelfsprekend en nodig omdat je alle bedrijfsonderdelen van het KNAW Humanities Cluster ondersteunt.

 

Wat betekent dit concreet?

Voor alle online kanalen

  • Opstellen, bijhouden én uitvoeren van de content-kalender, in overleg met de communicatie adviseurs;
  • Zelfstandig schrijven, redigeren en plaatsen van teksten; zowel in het Nederlands als Engels;
  • Opstellen en analyseren van rapportages over het bereik van onze online kanalen en adviseren over mogelijke vervolgstappen.

Voor de vier corporate websites

  • Content plaatsen binnen verschillende CMS-systemen (o.a Wordpress en Drupal);
  • Bewaken van de indeling en huisstijl van de corporate websites;
  • Adviseren over optimalisatie van de corporate websites;

Voor de vier corporate social-media-kanalen (Twitter, FB en LinkedIn)

  • Verzorgen van webcare.

 

Wat verwachten we verder van jou?

  • Een relevante HBO/WO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Communicatie of Journalistiek en minstens 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol;
  • Je hebt gevoel voor beeld en tekst en je weet wat online ‘werkt’ en wat niet;
  • Je kunt overweg met foto- en videobewerkingssoftware (Photoshop, InDesign en dergelijke);
  • Je bent thuis in SEO, CMS-en, Google Analytics en webcaretools;
  • Je houdt ervan om het resultaat van je werk te meten en continu te verbeteren;
  • Je vindt het leuk om je collega’s wat te leren en leert op jouw beurt graag van hen.

Kijk voor meer informatie op de LinkedIn pagina van het IISG

 

Promovendi ‘Tolerant migrant cities? The case of Holland 1600-1900’

The Social and Economic History section of the Institute for History of the Faculty of Humanities (Leiden) and the International Institute of Social History (IISH) in Amsterdam will accommodate two enthusiastic PhD students with a proven interest in socio-economic and cultural history as of 1 March 2020.

The research focuses on the question of the extent to which the image of Dutch cities in the period 1600-1900 as a paragon of tolerance needs to be adjusted. Is it indeed the case that cities like Amsterdam, Rotterdam, The Hague, Delft and Leiden welcomed the many migrants in the Golden Age without any noteworthy conflicts?

To answer this question, this project examines the position of migrants in the judiciary and analyses conflicts between migrants and natives in the period 1600-1900. In addition to two PhD students, a postdoc will also be appointed.

For more information, visit the site Academictransfer